Den vilda babyn...

Ledig dag i dag!
Vi hade öppet två klämdagar vid valborgsmässoafton och Kristi himmelfärd, och vi som jobbade någon eller båda klämdagarna skulle få en gratisdag ledigt en annan dag. Och jag hade ännu inte tagit ut min lediga dag än och eftersom detta är min sista vecka så var det ju tvunget att bli av denna veckan då. Så då tog jag denna dagen eftersom jag ändå skulle träffa barnmorskan idag, rätt skönt att slippa stressa till jobbet efteråt. :)
 
Min "riktiga" barnmorska har semester nu så jag fick träffa en annan i dag, men hon var jättetrevlig och lättsam så det kändes okej. Alla prover (blodtryck och äggvita) såg bra ut och hon lyssnade på magen och där var det full rulle som vanligt. Hon sa "oj...vilken vilde..." dom få sekunder hon hann "bekanta" sig med våran bebis. 
Jo jag vet, suckade jag lite trött. Han rör sig, heeeela tiden nästan. Så fort jag äter något som inte ens behöver vara sött, bang! så blir det fart i magen. I bland vaknar jag på nätterna av att magen boxas runt och även på dagarna när barnen på jobbet tjoar som mest åker magen runt i vågor. Frågan är: när sover han egentligen?
Jonas och jag är övertygade om att vi fått våran hund pga våra tidigare synder i livet, men nu börjar vi undra om vi har en till sådan på gång. :) 
Eller, så är han jättelugn när han väl kommit ut...det får vi se.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0