Mammaledighet

Mammaledighet....känns helskumt kan jag säga. 
Blev många kramar sista dagen på jobbet i går, några arbetskompisar sa "hejdå Nina...och Wilmer....". 
Hahaha.
Fast det har jag inte vågat säga till Jonas att dom sa. :)
 
I dag har jag varit på Kungens kurva all by myself. Det blev en del inhandlat till lilleman, t.ex en filt med elefanter på, sängkläder med apor på och ett babygym med en massa djur på också. Det blev en massa djur bara av slumpen. Vem vet? Kanske blir en ny Skansen-Jonas av vår son, fast sötare då förhoppningsvis...
Fast börjar han gå på alla fyra blir det förstås lite jobbigt, särskilt på partajkvällarna och han bor kvar i Stockholm och vi mot förmodan döper honom till Axel och han blir dyngrak och säger att han heter Asel...
Nån dum turist som kan missförstå...och allt blir mitt fel bara för att jag köpte sängkläder med djur på!
 
Anyhow. Sen blev det nya skor till Jonas och mig också...och lite tvål och annat smått o gott.
 
Nu väntar vi bara till att tisdagen ska komma när det är dags för UL igen och tillväxtkontroll. :)
SF-måttet ligger lite över medel hela tiden så det är nog ingen liten bebis vi får, känns som att han är överallt och rör sig.
Fast jag ber till de övre makterna att det inte blir nån 5-kilos.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0