Midsommar

Har ni också haft en bra midsommar?
Vi hade en himla mysig sådan med gott sällskap, god mat, midsommarstång och sång och framförallt SOL!
På kvällen blev syskonbarnen badsugna och även Jonas, men han hade druckit ett par öl och kunde inte köra, så det var bara för mig att köra ner dom till sjön så dom fick doppa sig i plurret. Jonas hade ju inga badbyxor med sig så han fick avundsjukt titta på och sa flera gånger "OM jag bara haft badbyxor så hade jag också velat bada..."
 
Nästa dag gick vi på badbyxejakt. Han hittade till sin stora lycka ett par (ganska fula) för en billig peng, den här dagen var det inte alls lika skönt ute. Nästan så t.o.m Melinda och Albina bangade för att det var för kallt i vattnet, men mitt i plurret satt en nöjd Jonas och väntade på att tjejerna skulle våga sig i.
När det gått en halvtimme och dom fortfarande inte vågat sig i och Jonas höll på att frysa ihjäl och ville gå upp, fick han höra vilken svikare han var som inte badade med dom fast han lovat...
Inte lätt att vara vuxen alla gånger. :)
Jag vägrar att bada än, det ska vara bra mycket varmare än såhär innan jag vågar mig i.
 
Under midsommaren så träffade vi förresten på en gammal barndomskompis till mig och hans familj. Syrran känner hans tjej, men honom har ju man ju inte träffat på säkert 20 år. Jag kände inte igen honom alls! När det gått ett par minuter och jag glott och tvivlat färdigt så kändes det ju bara dumt att plötsligt börja "men heeej!", syrran och tjejen stod ju och pratade för fullt. Blev himla dumt det dära, men men... :)
 
Nu har sista veckan på jobbet börjat och ärligt är det lite blandade känslor. Trivs ju himla bra på vår avdelning och vi har roligt tillsammans, nu vet man ju att det aldrig kommer att bli så igen eftersom så många byter arbetsplats/går i pension efter semestern.
Samtidigt så längtar ju jag också förstås till min 1 år långa "semester", ;)
Har ju mängder med häftiga saker framför mig som ska hända. Vi ska äntligen få träffa vår lille pojke.
 
När jag tänker efter så överväger nog det sistnämnda ändå... :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0