Uschlig vecka

Då har vi varit på andra delen av föräldrautbildningen nu då.
"Hoppas att ni känner er stärkta och ser fram emot förlossningen när ni går härifrån" sa barnmorskan som sista ord.
Jodå. Ska bli skitskoj att baja på sig, kräkas och ha värkar i 20 timmar, tur att man får en så fin belöning för det hela när det väl är över.
Senast jag var hos BM så var ju mitt blodtryck lite högt (120/90) så idag ville de ta om trycket och det hade minskat liiiite (125/85), men det låg fortfarande högt. Så fick jag göra ett till äggvitetest och idag visade det att jag faktiskt hade lite protein i urinen. Tjoflöjt. Så nu får jag ändra om mina planer lite här för nu rörde jag om i BM-stugan.
Hade ju tänkt åka till K-holm i eftermiddag så jag var väl på plats när skolavslutningen börjar i morgon bitti.
Mår fortfarande inte hundra men lovat är lovat.
Men då ville BM att jag skulle lämna in ett rör i morgon bitti med ja...hm...urin, som jag ska ha pinkat i på morgonen. Så jag måste alltså stanna hemma till i morgon bitti, pinka i röret och sen ta ett tidigt morgontåg mot K-holmen. Jobbigt allt blev nu.
Och stackars Jonas får lämna röret till BM. "Hehe...inte spilla några droppar ur röret under vägen älsklingen." :)

Och sen ska jag ÅTERIGEN testas på måndag. Om det vill sig riktigt illa så kan jag få havandeskapsförgiftning och får spendera hela halva sommaren inlagd på sjukhus och det vill jag verkligen inte, så jag hoppas att det här bara var en tillfällighet och att det hela går över av sig självt.
BM lyssnade på bebisens hjärta också försäkerhets skull och frågade om jag känt om han rör sig.
Joo...han rör sig. Men tack för den frågan, nu kommer jag ju vara skitorolig när han inte rör sig under helgen!

Den här veckan som skulle vara så rolig, så mycket kul som skulle hända.
Nu blev allt bara....skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0