Life´s good

I dag kom en mamma fram till mig när hon skulle hämta hem sin dotter och sa "SKA du ha bebis?"
Jag såg att hon tittade lite extra på min mage i går när vi hade drop-in kaffe för föräldrarna.
Dottern visste och hade skvallrat hemma så jag kunde inte annat än erkänna att ja jag ska ha bebis.
Nu återstår att se hur lång tid det tar innan ALLA föräldrarna vet om det.
Hade tänkt att dom skulle märka det själva i takt med att magen växer, men nu har den ju inte hunnit bli så stor än. Men men...
Måste ändå erkänna att det var rätt mysigt att prata om det med mamman. :)
Helt plötsligt kändes det som att vi hade något gemensamt och hon berättade om sina graviditeter.
Jag läser på vårdguidens hemsida flera gånger i veckan om veckan vi är inne i just då, den här veckan står det såhär:
"Fostret kan suga på fingrarna. Huden är fortfarande mycket tunn. Barnet börjar lagra kalcium för att utveckla skelettet. Fostret har i princip formats färdigt. Även ansiktet är klart och tydligt, men öronen utvecklas fortfarande lite. Barnet kan hicka. Om du känner fosterrörelser nu kan det kännas som regelbundna tickningar i magen som pågår i några minuter."

När jag satt och körde till jobbet i vanlig ordning i morse så sken solen lite, det var bra musik på radion och himlen var blå och jag har bra arbetskompisar och gillar mitt jobb, så fick jag plötsligt en känsla jag inte känt på hur länge som helst. Känslan av att livet är ganska bra nu (FÖRSTÅS om man bortser från en massa saker, men man måste kunna blicka framåt också).
Har min fina Jonas som jag varit tillsammans med i snart 9 år, och vi ska få en väldigt, väldigt efterlängtad bebis, har min älskade syster och hennes två skitungar, har djuren och våren är här och allt känns lättare igen.
Så underbart!
Känner mig nästan lite kär i livet just nu. :)
Kan man vara det?



Kommentarer
Postat av: Viikkan

Åh va glad jag blir Nina! :)

Älskar att höra att du mår bra! och jag ser ju på magen att det börjar hända saker!

När jag kommer hem har du ju gått över halva tiden! :) Så jävla mys! :D

Gillar dina arbetskompisar?.. Hmm, stämningen är på topp på jobbet eller? :)

Puss puss!

2012-03-07 @ 01:18:32
URL: http://victoriadanielsson.blogg.se/
Postat av: Nina

Tack vad gullig du är vännen.

Hoppas att allt är bra med dig också där borta!

Stämningen på jobbet är väl som den alltid har varit om man säger så. ;) Men det är skönt att åka till ett ställe varje dag där man känner sig hemma på.

Tänk vad fort tiden har gått ändå, nästa månad är april och då kommer du äntligen hem, ja då har jag ju gått halvvägs också. Helt galet!

Stor kram!

(Jag läser din blogg också ska du veta även fast jag är dålig på att kommentera). :)

2012-03-08 @ 06:27:04
Postat av: Kusin

Blir alldeles lycklig när jag läser ditt inlägg. Du om någon är så värd att vara kär i livet nu!! Kram

2012-03-09 @ 10:06:15
Postat av: Nina

Men åh, tack vad du är gullig Susanne. :)

Du är också värd all lycka i livet.

Kram!

2012-03-09 @ 22:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0