Sparkar!

Får ofta frågan om jag känt av några sparkar än och eftersom det här är första bebisen för mig (oss), så vet jag ju inte riktigt hur det känns. Till och med barnmorskan frågade och jag har känt och känt men har varit osäker och KANSKE känt något, kan ha varit de mindre trevliga tarmarna också... Har nästan fått lite panik och tänkt "varför känner jag inget?????, lever den inte längre????"
Bebisen är ju trots allt ca 14 cm lång från huvud till rumpa nu (enligt vårdguiden.)
Men nu är det slut på osäkerheten, för i kväll KÄNDE både Jonas och jag hur bebisen sparkade. Vi t.o.m såg hur magen hoppade till på ett ställe ganska högt upp och det är ingen tvekan - det VAR bebisen!
Tänk att en litet skutt på magen som varade i max en sekund kan göra en så vansinnigt glad.
Fick liksom energi på nytt och har nu hoppat runt på en massa hemsidor där dom säljer barnkläder (nån som har något bra förslag på seriös sida förresten?)
På onsdag ska vi på ultraljud igen, då får vi se vår lill* älskling igen.
Min lill* älskling som gett mig livet tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0