1 maj

I dag for vi till IKEA i Barkaby för att köpa bebistäcke och kudde, och för att göra en liten utflykt i det fina vädret. :)
Vi travade runt likt Svenssons bland andra par med gravida magar och trevade oss fram till barnavdelningen och hittade det vi skulle ha. Vi hittade två olika täcken, det ena för 79:- och det andra för 179:-, man kände ingen skillnad på dom men den dyrare hade en liten beskrivning. Klart lillponken skulle ha det dyraste täcket! Det var säkert en liten aningens bättre än det billigare...på något sätt...
Sen trevade vi vidare, plötsligt säger Jonas som går bakom mig:
-Nina, du måste dra upp byxorna! Du håller på och tappar dom.
Och innan jag hunnit reagera så tar han ett stadigt tag i mina byxor och drar. RITCH!
Jag blir stående stel med stirrande blick och vågar knappt känna efter hur stort hålet blev och VAR det blev hål.
Men som tur var så var det sömmen mellan själva byxan och den "snygga" tygdelen som kryper upp på ryggen och magen för att hålla magen på plats (det är alltså mammabyxor...) som fick ett litet hål. Men det kunde som tur var gömmas under linnet jag hade på mig...
Efter x-antal mördarblickar på Jonas så fortsatte vi vidare inne på IKEA.
Det blev till slut: Bebistäcke, bebiskudde, varmkorv o korvbröd.

Sen tuffade vi vidare till Barkaby outlet och där köpte Jonas en vårjacka och jag mig ett par sommarskor.

Den här dagen har varit helt underbar!
Ge mig mera vår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0