Inlägg till systeryster

I dag fyller min fina syster hum hum år.
Det är känsligt för henne att nämna hennes ålder (...och ja...lite för mig med ;) )
Skojade bara.
*************************************************
Åren går så snabbt, minns det som igår när syrran och hennes två bästa vänner med minst lika spretigt hår som syrran hade,  dom var i 15 års åldern, mitt i det glada 80-talet, och dansade en fånig dans dom hittat på och övade på den i vardagsrummet.
Michael Jacksons låt "The way you make me feel" spelades om och om igen när nån av dom dansat "fel" och dom var tvungna att börja om från början. Och jag satt där 8 år gammal i soffan och skrattade åt dom, och syrran skällde ut mig och ropade efter mamma att hon skulle ta bort mig därifrån. Jag lovade mamma dyrt och heligt att jag inte skulle skratta åt dom mer, det löftet höll väl ungefär 10 sekunder in i låten, sen blev jag bortkörd och dom fick träna vidare själva i vardagsrummet.
**************************************************
Eller när jag i vanlig ordning satt inne på hennes säng och glodde, (tyckte att det var så COOLT när hennes kompisar var hemma hos oss) jag sa inget, jag satt alltid bara där och bara tittade (hahaha). I bland tröttnade syrran på mig för att jag "glodde så jävligt" och sa åt mig att gå ut. Och i bland när jag då skulle resa mig upp ur sängen så knuffade hon ner mig i sängen igen och sa igen "gå ut!". Jag gjorde ett nytt försök att komma upp ur sängen och hon knuffade ner mig igen och började skrika så mamma skulle höra "men gå uuuuut!". Jag försökte igen men blev nerknuffad och då ropade hon "mamma, Nina vägrar gå ut ur mitt rum! Säg åt henne!"
**************************************************
Det har varit en del bråk under åren, men vi har många roliga minnen ihop också och vi har gått igenom en hel del tillsammans, idag är hon min bästa vän.
I mina ögon kommer syrran alltid att vara min LILLA storasyster, hur gammal hon än tycker att hon börjar bli.

Kommentarer
Postat av: syrran

Tack för dom fina minnena:) sånt vi kommer att garva åt hela livet. finns ingen annan jag hade velat delat min uppväxt med. Puss

2012-05-25 @ 22:37:17
Postat av: Nina

Nä, och även om du hade velat det så hade du inte haft så mycket val. ;)

2012-05-26 @ 16:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0