Bebis i magen

Barnen på jobbet är så söta, dom tycker att det är SÅ spännande  att jag är gravid.
Nu har tiden för s.k "papperloppor" börjat igen, ni vet såna där som man ritar i olika färger och skriver olika "straff" i, och sen frågar nån om ett nummer och sen färg och så ska den personen göra det straffet som blir.
Men i stället för att straffet står med bokstäver så ritar barnen symboler så dom vet vad straffet är, eftersom de inte kan läsa än. Och nästan alla barn ritar en rund ring med en prick  som ska föreställa min mage och navel (hahaha!) och betyder "känn på Ninas mage".
Så när som helst under dagen när man kanske håller på i köket, eller grejar med något annat så hör man på avstånd i ett annat rum på avdelningen: "du ska känna på Ninas mage! Fniss..." så vet man att några sekunder senare kommer en flock med barn och känner på magen. Då är det bara att hålla upp armarna och låta dom känna. :)

Och häromdagen hörde jag två tjejer som lekte med dockor:

Y: Jag väntar bebis och min mage är jättestor.
E: Hur länge ska du ha tjock mage då?
Y: Tills bebisen är 1,5 år ungefär.
E: Okej.

Och en tjej kan avbryta sig mitt i leken och kommer och ger mig pussar på magen flera gånger om dagen.
Och i bland när vi ska äta mellanmål ropar några "jag ska sitta bredvid bebisen!!!"
Kan även få frågor som "vad gör bebisen nu?" eller efter att något barn har lyssnat på magen "jag hörde att bebisen grät och sa jag vill komma ut NUUUUU!"

Behöver jag säga att jag bara njuter och tycker att allt detta är helmysigt?

:)


Kommentarer
Postat av: Susanne

Underbart!

2012-05-16 @ 19:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0