Vår krutgumma

Fredag igen!
Större delen av den här dagen har man gått och oroat sig för mormor som åkte in till akuten igår igen.
Hon har diabetes och hennes blodsocker låg jättehögt plus att hennes hjärta är svagt, så länge verkade det som att hon inte skulle komma tillbaka denna gång. Så hela långa dagen har jag väntat på att syrran ska ringa, eller inte ringa, har varit livrädd för telefonen i dag. Men som tur var fick jag sen ett sms av min moster, då hade mormor piggnat på sig lite och fått komma till en avdelning på sjukhuset. Pust!
En riktig krutgumma vi har i släkten. Hon är segare än en kackerlacka. :)

Så i morgon tar Jonas vårt pick och pack och åker till K-holm igen, så ska syrran och jag åka och hälsa på mormor.
Ska bli skönt att se henne igen.

Senaste gången vi hälsade på morfar och mormor på ålderdomshemmet så var det sen kväll, vi hade suttit och pratat en stund och sen skulle vi åka hem. Då sa jag det sista till mormor när vi kramades innan vi åkte: "Godnatt mormor, sov så gott".
Hade inte en tanke DÅ på att dom orden skulle kunnat betyda något helt annat om det varit den sista gången vi sågs.
Åh. Hon ska få en bamsekram i morgon! Eller två... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0