Dagarna som går...

Hela familjen har varit däckade av nån elak förkylningsbasilusk som verkligen slagit knock-out på oss.
Hela veckan har jag varit jätteförkyld, men Jonas har ju jobbat som vanligt så att bädda ner sig och tycka synd om sig själv kunde jag glömma. Enda sättet att få Wilmer att sova några timmar på dagen är att gå staden runt 4-5 timmar dagligen. Inte så kul när man känner sig svimfärdig och fryser och svettas om vartannat.
Så när sen Jonas kommer och gnäller att han är sjuk och absolut inte ens orkar byta blöja på Wilmer, så fick han onda ögat av mig kan jag lova. :) 
När Jonas är sjuk så har ju han kunnat vila sig en massa för jag tagit hand om Wilmer, men när jag är sjuk så får jag ju också ta hand om Wilmer...så frågan är när tusan mammor får vila upp sig efter/under en förkylning?
 
Jobbigast var ändå att se Wilmer vara sjuk och inte kunna hjälpa honom så mycket förutom att ge Renässans och höja huvudändan på sängen...
Näsan rann på honom och hostan slog i bröstet på honom, blek som ett lakan och grinig.
Men som tur var så försvann det efter 2 dagar på honom. Nu är det bara Jonas som ska komma på att han inte är så sjuk som han tror. ;)
I morgon är det ny vecka och nya krafter. Kan förhoppningsvis komma i gång med träningen igen!
 
Vi är i full färd och köpa ny bil, eller ja...en ny begagnad bil vill säga. Och vi har hittat en bilfirma som vi ska göra ett byte med. Dom har gett oss ett pris för vår bil, ett skampris kan jag tycka men ingen annan verkar vilja ha vår bil och vi har hittat en bil vi verkligen vill ha, så det är ett snabbt köp som gäller här. Vi får ju förstås betala mellanskillnaden sen, men ändå så känns det värt det.
Så i slutet av kommande vecka har vi troligvis en ny bil, känns heeeelt okej. 
En Audi A6. Svart.
 
På tisdag ska Wilmer och jag gå på bebiskonsert. Tänk er 200 bebisar i åldrarna 0-12 månader med sina mammor/pappor, och så ska vi sjunga och dansa. Ljudnivån kommer att ligga på samma decibel som en rockkonsert skulle jag tro med 200 bebisar som skriker samtidigt, funderar STARKT på att ta med mig öronpropparna... ;)
 
I övrigt har helgen varit lugn. Blev en snabbvisit hos svärmor under 1 dag för vi skulle hämta vinterdäcken.
Sov till halv tolv idag (med några avbrott under natten/morgonen), var grymt skönt!
 
Hoppas att ni också haft en skön helg.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0