Portförbjuden

I dag har Wilmer och jag varit ute hela dagen och gått i vanlig ordning.
Vi gick mot stan och jag sms:ade Jonas och undrade om han hann med ett snabbesök av oss, och det gjorde han.
Sagt och gjort så gick vi till hans jobb och han kom ut på trottoaren och mötte oss.
Jag frågade honom om vi inte kunde gå innanför porten till hans jobb där det är lite varmare, så jag kunde få byta blöja på Wilmer. Jonas sa att vi kunde gå till toaletterna inne på hans jobb.
- Får vi göra det? undrade jag.
-Ja då det är lugnt.
-Jag skulle också behöva gå, får jag göra det tror du?
-Ja då, svarade Jonas.
Så vi gick in, uppför några trappor och in genom några dörrar. Jag hade ju aldrig varit där inne förut så jag hade ingen aning om vart vi skulle. Jonas hade tagit Wilmer så han var i hans famn och jag irrade före dom och Jonas pekade vart vi skulle.
Plötsligt säger han "ditåt ska du", och jag tittar och där finns toaletterna och innan jag hunnit säga något trycker han snabbt en kod till nästa dörr och försvinner in.
Jaha? 
Jag trodde att jag skulle få hälsa på hans arbetskompisar också men tydligen inte...
Går på toa och blir snabbt klar och hör hur arbetskompisarna gullar med Wilmer där inne, jag kan ju inte koden så jag kommer inte in.
Efter 10 minuter kommer Jonas och Wilmer ut igen och Jonas säger:
-Dom hälsar till dig.
-Eh...jaha...tack?
Sen får vi på Wilmer en ny blöja och vi kan fortsätta vår promenad.
 
Den här dörren stod jag och glodde på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0