Härliga dagar

I morgon kl 19 smäller det, då kör jag första träningspasset sen förlossningen.
Nu har det gått 11 veckor och jag har längtat sen Wilmer fortfarande låg i magen, så det ska bli så skööönt att komma i gång med träningen, känner mig bara pluffsig och obekväm just nu.
Känns det bra med träningen så ska jag nog köpa ett kort och fortsätta.
 
I dag har vi varit ute och promenerat med vagnen i 5 timmar. Förutom en liten kaffepaus.
Var tvungen att ta en "sista" fika innan jag börjar mitt "nya liv" i morgon. ;)
Det har varit så otroligt härligt ute idag så timmarna har bara rusat i väg.
 
I går var Wilmer och jag på mammakursen för första gången. Vi var 10 mammor med våra små, tror det var 2 flickor och 8 pojkar. Allt gick bra och det kändes skönt att få prata med några som är i samma situation som en själv.
När kursen nästan var slut så kände jag att Wilmers blöja var överfull, men vi skulle precis säga hejdå och dela ut lapp med våra e-mail adresser, så jag tänkte att jag byter på honom när vi är klara.
Vi stod alla på varsin skumgummimatta, och plötsligt hör jag ett rinnande ljud och tittar mig omkring och förstår inte vad det är som låter. Då pekar några mammor som står närmast oss ner mot mina ben och jag tittar, då är det Wilmer (som ligger i mina armar) som kissar och blöjan tar inte emot kisset så det rinner rakt igenom byxorna.
Lilla gubben! Vilken hemsk mamma han har.
Men han äter mer och mer ju större han blir, men hans lår är fortfarande så smala så vi måste fortfarande använda storlek 1 på honom för annars läcker det i ljumsken. Och storlek 1 tar inte emot så mycket urin så vi får byta på honom väldigt ofta för att han inte ska bli blöt.
Vilket problem vi har. :)
Inte lätt att ha små kycklingben...

I morgon ska vi ta och hälsa på på jobbet för första gången och visa upp mitt lilla underverk.
Ska bli kul att träffa alla igen. Har ju gått snart 4 månader sen sist, så länge har jag nog aldrig lyckats hålla mig från jobbet förut...
 
Svärmor är här och Jonas lagar mat, så jag kanske ska gå och vara lite trevlig mot dom nu....
Beställde GI-lådor och så hamnade jag här.
 
Tjing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0