Oro!

Dagarna går så himla fort, men så är det väl när man har roligt...
Wilmer börjar bli mer och mer med på vad som händer och varje morgon får man ett stort leende, och så ger han liksom ifrån sig ett glatt läte samtidigt som man ser den öppna tandlösa lilla munnen.
 
Vad gör vi på dagarna då?
Tja, i dag t.ex har vi varit i gallerian här i närheten och tittat i affärer. Jag såg en jättesnygg jacka på H&M, men den fanns inte kvar i min storlek så det var bara till och gå hem och beställa via internet och hoppas att den passar.
Wilmer satt i mina armar när vi gick runt i gallerian, med stora ögon tittade han på allt som hände runtomkring oss.
 
Syrran spelade upp Petra Marklunds låt "Händerna mot himlen" senast vi sågs, och sen dess har jag haft den låten på hjärnan. Så när vi kom hem från gallerian satte vi igång den via youtube och så dansade vi runt i hela lägenheten. När låten tog slut och jag satte mig så började han att skrika, då satte jag igång låten igen och dansade och då blev allt bra. 
Jag behöver ingen personlig tränare som skriker åt mig, jag har Wilmer som indirekt skriker "dansa mamma, dansa!!!!".
 
Den 23 oktober är det dags för 3-månaders vaccinationen, och jag har varit så orolig för det där så blä.
Som vissa av er vet så får man broshyrer av BM när man fått barn, och en av broshyrerna handlar ju om plötslig spädbarnsdöd. Och den kan man ju bli gråhårig av att läsa, man ska egentligen undvika att läsa om sånt för annars kan man inte njuta av sin bebis...men nu har ju jag råkat läsa den och vad stod det då? 
Jo, spädbarnsdöden är vanligast bland pojkar, bland för tidigt födda barn, barn som vägt mindre än 2500 g vid födseln och barn som är 3-4 månader gamla.
ALLT, stämmer in på Wilmer...han är pojke, född för tidigt, vägde under 2500 g och är snart 3 månader gammal. Tjoho.
Sen läser man vidare på Internet och blir ännu mer gråhårig.
Eftersom spädbarnsdöden är vanligast bland 3-4 månader gamla barn så tror en del att det kan ha något att göra med vaccinationen barnen får vid 3 månader, men det är inte vetenskapligt bevisat...
Och då blir man ju genast jätteorolig, lilla Wilmer som redan är 4 veckor före sin egentliga förlossningsdag ska bli vaccinerad 6 dagar innan hans 3 månaders dag, klarar hans lilla kropp av det verkligen?
 
Så jag ringde till BM för jag började nästan gråta när jag tänkte på det för jag kände mig så orolig. Hon lugnade mig och sa att vi väntar och ser om han har mullat till sig och om det känns bra så ger vi honom sprutan, annars väntar vi. Så jag ska dit den 23 oktober i vilket fall som helst...
 
Får han feber så kommer jag inte lämna honom i en sekund, det är något som är säkert!
 
Vår solstråle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0