Jodå så att...

5 hg kvar till 10 kg. Faen så segt det går nu.
Skulle kännas som ett misslyckande att inte hinna ner 10 kg till julafton, det som varit mitt mål hela tiden.
Men samtidigt är ju inte 9,5 kilo ett misslyckande det heller...egentligen.
Men samtidigt, så surt det vore.
 
Vi (läs jag) håller på och plockar fram kläder, julklappar och grejer som vi behöver ha med oss under julhelgen på landet. Allt ligger nu som ett stort berg på bordet i vardagsrummet bara så vi inte glömmer något, som vi alltid brukar.
Det klassiska att vi kommer på det mitt på motorvägen mellan Stockholm och Södertälje "tog vi med den där grejen?" båda fryser till...."Näääää...." tystnad...."Nähä....men då får vi göra såhär..." och så kommer vi på något annat.
Men så länge lillrumpa sitter fastspänd i barnstolen och djuren är i sina burar längst bak så känns det som att ingen större skada är skedd.
Fast lite jobbigt var det den gången vi glömde att ta med oss nycklarna till lilla lägenheten, där vi skulle sova...
 
Jonas och Wilmer springer runt på stan just nu och köper julklappar. 
Jag fick inte följa med för dom skulle köpa födelsedagspresent också...
Födelsedag ja...nu är inte roligt att fylla år längre. På riktigt alltså. Inte kul. 
30 var panik...31 var okej, 32 likaså...men 33...
 
Mamma var 33 år när hon fick mig och jag som alltid skämdes och tyckte att jag hade en asgammal mamma jämfört med mina kompisar och alla i min klass.
Får vi förhoppningvis ett barn till en vacker dag, så kommer ju jag vara lika gammal eller äldre när den ungen tittar ut.
Kommer han/hon att skämmas för mig då? :)
Fast då är det ju tur för mig att Jonas är ännu äldre. så barnet får skämmas för honom i stället för mig som ju är så ung. ;)
 
Nu har vi fått en lista på kompisarna ska börja i Wilmers förskolegrupp och ska inskolas samtidigt.
Så kul att läsa listan, verkligen bevis på att namntrender går runt, runt...
Det var namn som Allan, Wilhelm, Nils, Edith, Martha m.fl typiska namn som våra pensionärer har i dag.
Gulligt. =)
 
Nu ska jag fortsätta plocka och greja här hemma.
Tack för att du läste!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0