Sovstrejk!

Wilmer har bestämt sig för att sovstrejka idag. 
Han VÄGRAR att sova, och hans humör är därefter också...pip-Nisse deluxe. :)
Han började gnugga i ögonen i vanlig ordning runt kl 9.40, han vände och vred och slog på sig själv för att inte somna även fast ögonen snurrade runt i huvudet på honom. 
När han ÄNTLIGEN somnade efter ca en timmes kämpande så tassade jag ut ur sovrummet, 10-15 minuter senare börjar en granne (som förövrigt ligger pyrt till nu) att borra i väggen.
Jag stelnar till och väntar bara på att Wilmer ska börja gråta, inget ljud...
Hinner inte mer än pusta ut förrän grannen bestämmer sig för att borra lite till, då...
"uhuhuuuu!"
Sen var han otröstlig och kunde inte somna om. 
Jag bäddar först i soffan, men då ligger han och sparkar med benen och verkar överlycklig över att vällingen hörs kluckade i magen på honom.
Nehe. Bara att ta på honom alla kläderna igen och bädda ner honom i vagnen och ge sig ut i spöregnet.
Han brukar alltid somna i vagnen. Men inte idag.
Efter 1,5 timmes promenad i spöregnet och jag mer eller mindre är som en dränkt katt, så ligger han fortfarande klarvaken i vagnen och skrattar åt mig.
In igen.
Nu gnuggar han återigen ögonen och verkar jättetrött, så vi gör ett nytt misslyckat försök att söva honom i sin säng. Var jag som somnade i en minut i stället.
Hela dagen har gått åt att få honom att somna, men icke.
 
Nu sitter han i sin lekhörna och trummar glatt på leksakerna han har spritt omkring sig.
 
Antar att Wilmer gick segrande ur dagens sovkamp mellan mamma och son...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0