Var god och prata in ditt meddelande efter pipet....pip!

Det blev ingen dammsugning kl 6 i morse kan jag säga, för då låg jag i mer eller mindre i koma.
Klockan 3.55 vaknar en jättepigg Wilmer och börjar slå på mig "mamamam! mamma!"
Klockan 5.55 fick jag honom att somna om efter att ha bytt två blöjor (just när han höll på att somna första gången så brakade det till i blöjan) en vällingflaska och 84,5 sjungna barnsånger.
Klockan 7 ringde väckarklockan för hunden skulle till hunddagis.
Kl 7,48 vaknade jag med ett ryck och det var bara att kasta sig upp och börja göra sig i ordning.
De tar emot hundarna senast kl 9 och med en liten som behöver sitt så tar det sin lilla tid innan vi kommer i väg.
Men vi hann. Pust!
En mindre som springer efter mig för varje steg jag tar. Jag har haft Wilmer, katten och hunden efter mig hack i häl hela helgen...
 
På min mobil finns ett titt-ut spel som Wilmer tycker är jättekul så han brukar sitta och spela det i bland. Man trycker på en dörr som skakar och så öppnas dörren och fram kommer ett djur, ett fordon eller något annat och så låter det och en mansröst säger vad som finns på bilden.
Nu på senaste så har han kommit på att det finns en massa annat skoj man kan göra på mobilen.
T.ex ringa upp folk som finns på min telefonlista...
Har blivit en del ursäkter nu den senaste tiden, senast i lördags kväll ringde han upp en arbetskompis till mig. Hon svarade inte och telefonsvararen gick i gång och Wilmer pratade in "dadaddada". Jag fick skriva ett sms till henne och be om ursäkt om vi stört dom.
Det borde finnas ett barnlås på mobilen så om barnet trycker av spelet så kan det inte göra något annat om man inte fyller i en kod eller något sånt.
Hade varit bra.
Men så vet ni som känner oss i allafall att om ni får ett konstigt samtal när nån bara flåsar på andra sidan luren eller säger " dadada tutte isse..." (det är väldigt mycket tutte just nu, både hunden och katten är tutte) så kan ni ana att det är Wilmer som är i farten igen.
Och några sekunder senare kommer det att komma ett mess från en ursäktande, smått förlägen mamma...
 
Favvospelet! Först ser man ett hus där dörrarna skakar....
 
 ...och trycker man på dörren och då dyker t.ex ett får upp...bääää säger fåret. Sen säger mansrösten "får"...
 
Bra skit detta. Om ni frågar Wilmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0