Slarver och slarva

Av nån anledning så har de flesta i vår släkt fått för sig att Jonas är den ordningsamma och jag den slarviga i vårt förhållande. Varför jag har fått den utmärkelsen har jag ingen aning om, men hur som...
Jonas trivs väldigt bra med det i alla fall och tror själv på att det faktiskt är så.
Tänkte visa några bilder på hur det ser ut hemma hos oss...
 
 
Såhär fint har vi det dag in och dag ut på vårt vardagsrumsbord nu när vårt köksbord är borta, annars är det köket som får vara verkstad. Alltså så här ser det ut non-stop hemma hos oss, det plockas aldrig bort.
Men det är ändå ovanligt lite på bordet. I vanliga fall kan det ligga frigolitbitar här också som ska bli modellflygplan, men dom ligger i bilen nu och tar upp typ all plats i baksätet och bagageutrymmet.
Och så undrar folk varför jag inte gillar Jonas hobby........kanske för att dessa grejor fyller hela mitt hem och tar massor av min kära sambos tid.
Varför o varför kunde han inte vara en som gillar hockey eller fotboll som alla andra i stället??
 
Vi går vidare till bokhyllan...
 
 
Fick en fin ask av min syster när jag fyllde år senast. Den har jag ställt i bokhyllan, Jonas tycker att det matchar fint att ställa en flaska lim bakom den...
Tja varför inte...fint som snus detta...eller inte.
 
Har man inget annat att fylla bokhyllan med så kan man ju alltid lägga dit en vad-det-nu-heter och lite annat vad-det-nu-heter. Och...oj...vår gamla bilstereo också...och nån konstig låda.
 
 
 
 
I brist av en verktygslåda så passar det ju fint att lägga verktygen på vita bänken i vardagsrummet.
Varför inte liksom? 
Va? Når Wilmer upp dit...? Nää...
 
 
 
Men vaddå...jag har ju slarvat bort/glömt ta med nycklar nån gång, och känner inte mani när det står 7 glas och 2 tallrikar i diskhon klockan 20 på kvällen, det KAN man diska dagen efter. Men då måste det ju betyda att jag är den slarviga av oss?
Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0