Biltripp i Kungens kurva

I dag efter att Jonas slutat jobba ska vi åka till Lekia för att få tillbaka pengarna jag betalade som delbetalning till vagnen vi först beställde, men sen ångrade oss och köpte en annan på ett annat ställe som vi kunde få vagnen på en gång.
 
Efter Lekia ska vi tuffa vidare till IKEA och trängas med 1000 andra familjer och likt försöksmöss vara tvingade att gå i gångarna i rad med alla andra försöksmöss, gångarna som mer eller mindre är som en labyrint utan genvägar för att komma ut ur varuhuset igen.
Äntligen så har vi kanske hittat ett köksbord som vi BÅDA gillar. Vi har varit utan köksbord nu i några månader och det har gapat tomt där inne i köket, så nu hoppas jag att detta är bordet vi letat efter.
Vi ville ha ett vanligt vitt bord som inte var lackerat. Vi har ett vitt lackerat skrivbord som nu har blivit nött, och det har flagat bort lite färg. Grisfult är det. Så därför ville vi inte ha det så på köksbordet...men det har varit svårt att hitta.
Det måste ju passa i vårt lilla kök också. Helst.
När vi ändå är i gång så slänger vi dit 4 stolar också som passar med bordet.
 
Det dumma är ju att vi inte får plats i bilen allihopa på vägen hem sen om vi ska fälla baksätet för möblerna.
Så den som förlorar vår lilla disskution om vem som är mest värd att ta bilen, får vackert åka kommunalt hem i dag med buss, tunnelbana och buss igen i ca 30-40 minuter. Jag vann så jag får ta bilen. :)
Men det är banne mig på tiden, jag har fått åka kommunalt eller promenera hem varje gång vi har köpt något och en av oss inte fått plats i bilen. Först har jag inte haft körkort men så har jag även förlorat när jag haft körkort! Så hade Jonas fått bilen den här gången också hade jag nog blivit våldsam... 
 
 
Ett vanligt vitt bord...precis vad vi vill ha. :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0