Kylan biter mig i röven

I går när Wilmer och jag gick ut så var det iskallt ute, och jag som ännu inte hade köpt nån höstjacka utan struttade runt i min kofta fick sluta snåla och vackert gå till klädaffären och köpa mig en.
600 kronor som jag hade kunnat gjort något annat roligt för...(antagligen gått till 21,5 Café latte eller räkningar), men men nu är man varm i alla fall.
Alltid lika deprimerande när kylan kommer och man måste börja gömma sig i lager efter lager med kläder igen.
Mindre än 3 månader till jul också och då är det ju vinter på riktigt, SUCK.
 
Wilmer har precis somnat i sin säng och börjat sin förmiddagslur, och jag har precis betalat in månadens räkningar. Jag brukar alltid betala in via internetbanken, smidigt och bra. Så bra så man inte riktigt alltid fattar att siffrorna som står där faktiskt är mina pengar. Så på det sättet är det ju inte fullt så smärtsamt att betala räkningar, några hundra dit...tjong...å några hundra dit...tjong!
 
I dag ska (nog) vi träffa Anna och hennes son Sebastian igen. Vi har varit på gång 2 gånger tidigare i veckan, men i förrgår så fick hon förhinder och i går kraxade vi att det ju var så kaaaallt, så vi hade ingen lust att stå i lekparken och frysa. Jag gick t.o.m och frös inomhus, hatar verkligen att frysa.
Fryser hela vintern igenom ute som inne, oavsett hur mycket kläder jag har och om jag har täcke över mig...och snart är det dags igen. Att fryyyysa....
Och i dag så det lika kallt som i går så det är väl bara att vänja sig vid det... :(
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0