Måste måste...

Jag sitter och letar efter jobb igen, att det ska vara så svårt att hitta något...
Vill inte jobba på lager, nej jag har ingen kassavana, är för gammal för att vara barnflicka, vill inte städa hemma hos nån annan, har bara haft "torka rumpa" jobb sen jag tog studenten för 14 år sen och har ingen större lust att torka fler rumpor än Wilmers och min egen...
 
Har nu jobbat som resurs i en förskola i sammanlagt 8 år, enligt mina arbetskompisar och chef så gör jag ett bra jobb (till en värdelös lön) men ändå så får jag inte erbjudandet om ett fast jobb och nu känner jag bara att nu skiter jag i detta!
Så nu när min föräldraledighet tar slut den 1 oktober och Jonas tar över stafettpinnen så måste jag hitta något att syssla med på dagarna.
 
Sökte i våras till en undersköterskeutbildning men jag fick hem ett brev några veckor innan utbildningen skulle börja att dom prioriterade folk utan slutbetyg till sina utbildningar, så därför kom jag inte in. 
Hade dom inte kunnat skriva en liten notis om det på sin hemsida kan man tycka?
 
Nu har jag sökt en annan vård och omsorgsutbildning som ska börja i oktober, så nu håller jag alla fingrar och tår krampaktigt att jag kommer in. Målet är ju att senare i vinter när utbildningen börjar, att är att komma in och läsa till Apotekstekniker.
Vore en sån enorm lättnad! Känner pressen som blir jobbigare och jobbigare ju närmare oktober vi kommer, jag MÅSTE hitta något!!
Aaaah!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0